Viseu- zaterdag 25 mei

25 mei 2019 - Viseu, Portugal

Vanmorgen Abrantes achter ons gelaten en op weg naar cp in Viseu.  We hadden de N2 de Keizerlijke weg. Heuvels en dalen en heel veel groen. Prachtig. Maar ook hele kilometers verschroeide aarde. Hebben hier nog wel eens last van bosbranden.

Op zoek naar plek om onderweg koffie te zetten kwamen we in een dorp. Ik zag een kerk en dacht kerkplein. Helaas ik eindigde in een driesprong en geen van de 3 straatjes toegankelijk voor onze camper. Keren ging ook niet, dus vooruit achteruit. Het is weer gelukt 😋.

Nog even doorrijden en om half 2 kwamen we in Viseu.  Een mix P met gemarkeerde camperplekken en sanistation. Inmiddels temp hoog in de 20 dus even tuike tuike.

Toen naar de monorail die ons naar boven naar de oude stad mocht brengen. Gratis. Helaas, sorry maar onderhoud nodig.  Wij hebben klimervaring dus maar weer te voet. Leuke oude pandjes en kathedraal

Lekker bier! Loes wilde witbier. Ja dat hebben we. Eerst witte wijn, dus niet en toen een Grimbergen. Woud. Laat deze maar staan. Loes wilde niet met mij ruilen 🤣.   Morgen weer verder. Liever weer een plek in de natuur.

1. Frouk:
    2 juni 2019
    Guus heeft ook wel eens het idee kerk kerkplein camperplaats 😉