Ribadavia - Spanje woensdag 29.5.2019

29 mei 2019 - Ribadavia, Spanje

Vanmorgen Portugal verlaten na een prima laatste nacht bij een busstation met nog 2 campers. Het is weer hemels blauw en prima temp. Op naar LIDL in Ourense voor proviand.

Daarna nog stukje verder tot CP in Ribadavia. Late koffie want de klok ging weer uurtje vooruit. Prachtplekje voor meerder campers. Er stond al een Engelsman en naderhand toen wij uit wandelen waren (🤗) schoof er nog een Duits stel met buscamper op anderhalve meter naast ons. Zijn zeker bang ''s nachts 😳😬.

We hebben een prachtige wandeling langs de rivier gemaakt waar je de forellen zag zwemmen. Terug via het Middeleeuwse deel van het dorp. Lekker koud biertje op het terras genomen.

Vanavond kwam een buurvrouw van het huis verderop vertellen, in haar beste Spaans 🙃, dat zij in het dorp gezien had dat de kersen er 2 euro de kilo waren en heel lekker. Haar man werd uit zijn luie stoel gehaald en moest haar met de auto even 300m verderop brengen. Kwam terug met overheerlijke kersen. Dus die proberen we nu soldaat te maken.  Nu nog 25gr!

1. Ali Phaff:
    29 mei 2019
    Hier waren de kersen 6.50 op de markt en of ze lekker waren weet ik niet.