Van Kyleakin naar Kilt Rock

5 juni 2018 - Highland, Verenigd Koninkrijk

Alweer een dag zonder goed gsmbereik maar niet getreurd.
Van Kyleakin zijn we de A897 opgegaan naar het noorden van Isle of Sky.
Prima weg,hoewel...Af en toe gaten omzeilen, want wegonderhoud mag wel wat beter.
We kwamen langs Portree,de hoofstad van het eiland. Zonnetje scheen lekker,maar toch maar snel doorgereden. Wat een mensenmassa!
Toen dachten we, we gaan de Old Man Of Stor bekijken. Dat is een bijzondere rots.
Er waren heeeeel veel auto's van vooral klimmers.
Doorrijden maar.
Uiteindelijk aangekomen in Kilt Rock. Een rotsgebied aan de kust wat lijkt op een Schotse rok. En er was een waterval bij.
Het is een mix P dus aan het eind van de dag werd het pas rustig. Heerlijk.
S avonds kwam de brandweer nog even zijn tank en slangen spoelen.
Vandaag 5 juni zijn we weer verder gereden. Eerst watertanken op een plek die we van een Engelsman hadden gekregen. Prima. Hadden we ook kunnen overnachten.
Staffin Bay.
Maar we gaan ook nog even provianderen en ik wil niet minder dan een halve tank diesel hebben, dus tanken. Helaas pomp leeg! Kan gebeuren.
Toen de wat gewaagde oversteek over de mountains naar UIG.
Altijd weer een uitdaging :-)
In UIG getankt. Zelfs LPG! Door naar de donkerste plek in Europa.
Rond 13 uur waren we in Trumpan.
Vanmiddag heerlijk over het glooiende landschap gewandeld.