Fietsen en lunchen op Ile d'Oleron

26 september 2018 - Saint-Denis-d'Oléron, Frankrijk

Het is weer schitterend weer vandaag. Wind is practice gaan liggen, dus hup fietsen uit Le Garage 😁 maarrrrr wat zien ik... Mijn achterband is zacht. Getver. Niet getreurd, setje erbij, bandje eruit.. blijkt mijn plakker te lekken 😒.  Plakker er af. Nieuwe er op. Vooruit met de geit 😁.

In Saint Denise d'Oleron aangekomen, even rond de haven gefietst. Het was al 12.30 uur. Dan lopen de restaurantjes al vol. Dus even op onze beurt wachten en toen tafel pour deux.  We nemen het dagmenu. Loes neemt vooraf de garnalen en voordat ik het in de gaten had zei ik dat ik de 5 oesters vooraf wilde hebben 😬. Eerste keer!

Ze waren heerlijk en snel op. Daarna beiden moules&frites (mossel pannetjes) ook heerlijk. Volgende keer doe ik ook peterselie er op!

Nog een lekker toetje en toen was het klaar. Afgezien van de zwerm wespen die mosselen ook lekker vinden, hebben we genoten!

Toen met de fiets verder naar de vuurtoren op het noordelijkste punt van het eiland. Het begon aardig warm te worden. Heerlijk fietseiland!

Rond 17.00 uur weer terug bij de camper voor ons 5 uurtje🤗😀.

1. Tineke:
    26 september 2018
    Jammie, jullie hebben gesmuld......!!!
  2. Jos:
    26 september 2018
    Valt me een beetje tegen bro !! En jij was ooit fietscourier (down under) always stand by! Wij gaan sraks even wat scooren hier aan het kanaal leuk zaakje gevond het heeft even gedreigd hier met wat stapelwolken en gedonder en zaggen ver in de verte regenen maar hier bleef het droog en warm alles komt naar buiten om te flaneren leuk gezicht enjoy the tour
  3. Wim:
    26 september 2018
    Ik wist niet dat ze zo lekker waren Tineke. Wauw!
  4. Wim:
    26 september 2018
    Ouwe plakkers of ouwe snuiflijm denk ik Jos. Ik werd er ook niet high van 😁🤗