3e dag Malpertida de Plasencia.

21 mei 2019 - Malpartida de Plasencia, Spanje

Om half 8 ging de wekker. Snel wassen en aankleden. Boterhammetje en op naar de receptie. Daar was Valentino bezig de 4x4 te laden met koelbox en en verrekijkers.  Met nog een NLstel kropen we in de Nissan en op weg naar de birds.

Al snel werd ons duidelijk dat Valentino heel veel afweet van de 18000 hectare nationaal park de Extramadura. We genoten van zijn uitleg en om de haverklap uitstappen, want hij had weer iets gezien. Alle kijkers werden gericht en ja hoor, vale gieren,  monnikskapgieren, arenden, zwarte ooievaars etc etc   En dat in een entourage wat adembenemd was. De rivier de Taag stroomde traag onder ons door. Ook hier duidelijk lagere waterstanden voor de tijd van het jaar.

Onderweg nog even tussen de kurkeikenbomen een picknick met een wijntje en allerlei streekproducten uit de koelbox. Heerlijk

Zo intens stil op die vlaktes als je de vogelgeluiden even niet meetelde 😊.  Het was een genot. 12.45 waren we weer terug. Gelukkig hebben we veel foto's gemaakt. Ook een paar door de telescoop van Valentino

1. Yvonne:
    21 mei 2019
    Wat een fantastische trip.
  2. Jos:
    21 mei 2019
    Mooi dagje jullie mooie luchten ook niet Pim maar Wim the birdman is onstaan 😁 tis echt genieten he dat camper leven !!!
  3. Wim:
    21 mei 2019
    Een en al genieten Jos. Morgen gaan we Portugal in. Gr.
  4. Wim:
    21 mei 2019
    Een en al genieten Jos. Morgen gaan we Portugal in. Gr.